Tuesday, December 21, 2010

I wanna be "SELFISH"......

k. ni:awak xcari keja lain ke?
aku:err..dok cr gak..tp apply yang jobstreet je..yang lain xhantar pon lagi..igt nak hntr thun depan je..
k.ni:laa...nape xhantar je...susah woo nk dpt keja skrg...
aku:emm...nnt cik L-- xmarah ke?
k.ni:knape lak dia nk marah??awak kalau dpt tu keja t'jmin masa depan..ada diorg jamin masa depan awak??ada diorg yang bayar gaji awak?jadila selfish sikit..bukan untuk org lain..untuk diri sendiri gak..diorg gaji still jalan even awak berenti pon..awak tu..kalau xdapat sambung dah,awak yang xde keje..
aku:hurmm..btol gak..kena jadi SELFISH la pasni..huhu

pernah aku discuss ngn hubby pasal benda ni..

aku:hurmmm..rasa nak benti keja la..nak cari keja lain..
hubby:apsal?
aku:rasa cam xbest la..xsuka tgk muka bos(xtau sgt nk bg reason)..kejap2 nk marah..fade-up la..
hubby:biar la ngan bos..kita wat keja kita dah la..
aku:ntah..xbest la..bos tu..kejap mood dia baik..baik la..kalau xdak mood tu..masam(hurm..xpasal bos aku jadi mangsa..aku cuma nak tukar karier ja..)
hubby:kalau nk tau,bos paling xsuka kalau kita xrefer balik kat dia pas dia bg task!
aku:(pehal mamat ni..seres gila!)dah...dah refer balik pon..tu pon dia buat dek ja..muka masam ja..
pastu silent..no words..xdak penyelesaian..

thats why aku fade-up nak cari keja lain..the closest to me xbg support one thing pon.huh~any idea wut should i do??

1 comment:

  1. try la discuss elok2...bg reason yg munasabah sket...mgkin dia akan paham nnt...

    ReplyDelete